Сайт вчителя початкових класів Романенко Світлани Миколаївни

 

Тест для батьків




Тест для батьків молодших школярів

«Чи знаєте ви свою дитину?»

Кожна дитина має свої творчі задатки. Найповніше вони розкриваються при читанні художньої літератури. Читання будить уяву, загострює почуття, активізує розум, розвиває асоціативне мислення. Усі ці якості, що вказують на творчу обдарованість, мають свої зовнішні прояви.

Ось тут і може зробити послугу запропонований тест, розрахований на вашу спостережливість стосовно читаючої дитини. Тест складається з 16 питань, кожне з якого має дві відповіді. Поставте знак + біля того варіанта відповіді (поруч з буквою «А» чи «Б»), що більше відповідає якості читання вашої дитини.

1. Коли Ваша дитина навчилася читати?

а) До школи;

б) у школі.

2. Яку літературу вона прагне читати?

а) Художню;

б) науково-пізнавальну.

3. Читання для Вашої дитини процес скоріше:

а) емоційний;

б) раціональний.

4. Читання Вашої дитини звичайно:

а) цілком її захоплює;

б) вона читає з неохотою, часто відволікається.

5. Чи траплялося, що під впливом читання Ваша дитина:

а) намагалася сама скласти казку, оповідання, вірш;

б) такого не бувало.

6. Чи грала вона коли-небудь у персонажів прочитаних книг?

а) Так, грала;

б) ні, такого не було.

7. Чи стимулювало читання у дитини бажання що-небудь намалювати?

а) Так, вона часто малює після прочитаного;

б) такого прагнення не помічалося.

8. Чи траплялося, що дитина плакала над прочитаним?

а) Так;

б) ні.

9. Чи ділиться Вашадитина з ким-небудь своїми враженнями про прочитане?

а) Так;

б) ні.

10. Переказуючи прочитане, Ваша дитина:

а) доповнює текст своїми вигадками, подробицями;

б) точно дотримується прочитаного тексту.

11. Стежачи за літературними конкурсами по радіо чи телебаченню, Ваша дитина:

а) разом з конкурсантами шукає відповіді на поставлені питання;

б) не намагається відповідати.

12. Виконує творчі завдання з літератури:

а) Охоче;

б) неохоче.

13. Чи перечитує Ваша дитина свої улюблені книги?

а) Так, вона любить це робити;

б) вважає, що це не потрібне заняття.

14. Міркуючи про життєві явища, Ваша дитина:

а) нерідко  звертається до літературнихприкладів, аналогій, образів;

б) ніколи не посилається на прочитане.

15. Як вона ставиться до мови і стилю твору, що читає?

а) Дуже чуйно реагує;

б) не звертає на цеуваги.

16. Якщо дитина веде записи про прочитане, то який вони мають характер?

а) Виписує поетичні описи, свої враження;

б) записує оригінальні думки і незвичайні факти.

 

Якщо знаків + більше біля відповідей «А», то значить, Ваша дитина винятково талановита, у неї явно виражені гуманітарні здібності, вона мислить образами, картинами, асоціаціями, і Вам треба подумати про те, як далі організувати її читання, щоб розвинути її обдарованість ще більше.

Спонукайте її до усних і письмових висловлювань про прочитане, до ігор у персонажів, до малюнків та інших творчих робіт, заохочуйте її фантазії, викликані після прочитання книги, подбайте, щоб у репертуарі її читання була класика дитячої літератури.

Якщознаків + у Вас більше біля відповідей «Б», то Ваша дитина талановита в іншому плані: у неї пізнавальна спрямованість інтересів, вона схильна до точності у вираженні думки, до наукового аналізу явищ. Не виключаючи кращих художніхтворів з репертуару її читання, Вам треба подбати про підбір для неї гарних науково-пізнавальних книг.

 



Создан 29 янв 2017



 
Методична скарбничка